BORIS GODUNOV (LA “PRIMA” DELLA SCALA)

Organized by Piccolo Teatro
WED, 7 DEC
5:45 PM
Wednesday, Dec 7, 2022 • 5:45 PM
2 years ago
Piccolo Teatro
via Asolo, 2, Padua (PD), Italy
Tickets
www.piccolo-padova.it
Find tickets
BORIS GODUNOV (LA “PRIMA” DELLA SCALA)

BORIS GODUNOV (LA “PRIMA” DELLA SCALA)

Proietteremo anche quest’anno in diretta -sul nostro schermo cinematografico- la “Prima della Scala”,  che quest’anno però non sarà  trasmessa con segnale esclusivo per i cinema italiani: proietteremo pertanto la trasmissione TV di RAI 1HD, e conseguentemente l’ingresso sarà gratuito.

Lo sconvolgente affresco di Musorgskij su brutalità e solitudine del potere, ispirato da PuSkin, ha un forte legame con la Scala: qui avvenne la prima italiana nel 1909 e qui Claudio Abbado firmò una memorabile edizione con la regia di Jurij Ljubimov il 7 dicembre 1979. Assistente di Abbado era Riccardo Chailly che oggi, per la sua nona inaugurazione di Stagione, sceglie di dirigere per la prima volta questo titolo di profonda umanità in cui il dramma personale si riflette nella tragedia collettiva, reso ancora più pregnante dalla scelta della prima versione dell’opera. La regia è di Kasper Holten, già Director of Opera del Covent Garden.

https://www.piccolo-padova.it/boris-godunov/

Know someone who might be interested? Share a link to this event via email, Whatsapp, Facebook or Twitter.

Location

Piccolo Teatro

via Asolo, 2
Padua (PD), Veneto, Italy
Nearby
  • Villa Molin is a patrician residence in the neighborhood of Mandria, in Ponte della Cagna, south of Padua. It was designed for Nicolò Molin, a Venetian noble, by Vincenzo Scamozzi and completed in 1597.

  • A historical church decorated by Jacopo da Verona with frescoes inspired by the Gospels, episodes from daily life, and portraits of leading figures of fourteenth-century Padua

  • La Specola has been the astronomical observatory of Padua since 1765, built in the tower of Castelvecchio, the ancient castle of the city and the pride of medieval Padua.

  • Prato della Valle in Padua is one of the most spectacular squares in the world and, with its 90,000 square meters, is one of the largest in Europe.

  • The Paduan Basilica is one of the largest churches in the Christian world and one of the greatest masterpieces of Renaissance architecture.

Organizer of BORIS GODUNOV (LA “PRIMA” DELLA SCALA)

Piccolo Teatro